Robert Pollock był organizatorem ponad pięciuset koncertów nowej muzyki. Jako pianista dokonał prawykonań ponad stu utworów kompozytorów z całego świata. Ostatnio dał solowe recitale w Honolulu, Seoulu, Xalapie, Meksyku i Tokio. Był kompozytorem-rezydentem William Paterson University oraz Festival for New American Music organizowanego przez Sacramento State University (trzykrotnie). Jego kompozycje były wykonywane w Izraelu, Rosji, Japonii, Południowej Korei, Hiszpanii, na Hawajach, we Włoszech, w Polsce, Niemczech, Austrii, Meksyku, Bułgarii, Irlandii, Danii oraz w wielu miastach USA. Kilka utworów zostało nagranych dla firm Furious Artisans, CRI, CGNJ oraz dla firm rosyjskich. Robert Pollock publikował w oficynach Mobart, E.C. Schirmer, Veritas Musicae and Rosalime Productions. Robert Pollock studiował muzykę w Swarthmore College oraz w Princeton University, gdzie uzyskał dyplom z kompozycji. Jest współzałożycielem New York Guild of Composers (1975) oraz założycielem i emerytowanym dyrektorem Composers Guild of New Jersey (1980-98). Od 1999 roku kieruje organizacją Ebb & Flow Arts, Inc. na Hawajach, zajmującą się prezentowaniem nowej muzyki.

*

Romance-Fantasy na gitarę i fortepian jest dedykowany Joan Forsyth i Williamowi Andersonowi, którzy kilkakrotnie go już wykonywali, wypracowując mądrą, dojrzałą, a przy tym szczerą interpretację. Jestem im za to głęboko wdzięczny. Na początku utworu pojawia się charakterystycznyRomance-Fantasy na gitarę i fortepian jest dedykowany Joan Forsyth i Williamowi Andersonowi, którzy kilkakrotnie go już wykonywali, wypracowując mądrą, dojrzałą, a przy tym szczerą interpretację. Jestem im za to głęboko wdzięczny. Na początku utworu pojawia się charakterystyczny motyw złożony z czterech ósemek, który przewija się następnie przez całą kompozycję. Znajdują się w niej fragmenty liryczne, które można by nazwać pieśniami miłosnymi. Inne fragmenty są szorstkie, nawet hałaśliwe. W pewnych momentach – w centralnej części utworu – pianista szarpie bezpośrednio struny fortepianu, by upodobnić barwę instrumentu do barwy gitary. W czasie, który jest mu potrzebny na zmianę pozycji gry, gitarzysta prezentuje rodzaj monologu. Część finałowa jest zapowiedziana przez energiczny pasaż oraz zmianę metrum.

Robert Pollock

Organizator

fundacja sinfonietta pomerania 220x80

Partnerzy

partnerzy

Mecenasi

mecenasi   

Patroni Medialni

patroni medialni

Początek strony