Matthew Greenbaum urodził się w 1950 roku w Nowym Jorku. Studiował kompozycję u Stefana Wolpego i Mario Davidovskiego. Doktorat uzyskał w Graduate Center City University w Nowym Jorku. Wśród otrzymanych przez niego nagród, członkostw i zamówień są: nagroda Fundacji im. Sergiusza Kussewickiego, nagroda Fundacji Dobroczynnej Mary Flagler, Nagroda American Academy of Arts and Letters, nagrody Fundacji Fromma, Guggenheima, Marthy Baird Rockefeller, New York Foundation for the Arts oraz Penn Council on the Arts. Jego kompozycje były prezentowane w ramach koncertów Japan Society of Sonic Arts (Tokyo), na festiwalu BEAMS (Brandeis University), w czasie letnich kursów w Darmstadt, na Wiosennym Festiwalu w Leningradzie, Festiwalu w Dżakarcie (Indonezja), Hallische Musiktage, Ensemble SurPlus we Freiburgu, Nuova Consonanza w Rzymie, Ensemble 21 w Odense, a wśród wykonawców byli Da Capo Chamber Players, Cygnus, Parnassus, Fred Sherry, Marc-André Hamelin, David Holzman, Stephanie Griffin, Momenta Quartet, Network for New Music, New York New Music Ensemble, Group for Contemporary Music, Orchestra 2001, Christopher Taylor, Riverside Symphony, CounterInduction, Ensemble Mise-En oraz Houston Symphony. Jego utwory opublikowało American Composers Alliance, zaś nagrania wydały firmy Antes, CRI, Centaur i Furious Artisans. Greenbaum zajmuje się także sztuką video. Wśród skomponowanych przez niego dzieł tego gatunku są m.in. Effacement na fortepian, elektronikę i animację video oraz multimedialna kompozycja I Saw the Procession of the Empress on First Avenue.

*

Sechs Fugen aus dem „Musicalischen Lüstgarte” mają podwójny cel: zmierzenie się z formą fugi oraz powtórne przemyślenie zasady odpowiedzi tonalnej (zmodyfikowanego powtórzenia tematu przez drugi głos). Tytuł kompozycji wzięty jest ze zbioru Musicalischer Lüstgarte Johannesa Schultza (1582-1653), o którym mało dziś wiadomo, lecz którego muzyka jest zaskakująco dowcipna. Utwór jest dedykowany Williamowi Andersonowi i Joan Forsyth, którzy dokonają na dzisiejszym koncercie jego prawykonania.Sechs Fugen aus dem „Musicalischen Lüstgarte” mają podwójny cel: zmierzenie się z formą fugi oraz powtórne przemyślenie zasady odpowiedzi tonalnej (zmodyfikowanego powtórzenia tematu przez drugi głos). Tytuł kompozycji wzięty jest ze zbioru Musicalischer Lüstgarte Johannesa Schultza (1582-1653), o którym mało dziś wiadomo, lecz którego muzyka jest zaskakująco dowcipna. Utwór jest dedykowany Williamowi Andersonowi i Joan Forsyth, którzy dokonają na dzisiejszym koncercie jego prawykonania.

Matthiew Greenbaum

Organizator

fundacja sinfonietta pomerania 220x80

Partnerzy

partnerzy

Mecenasi

mecenasi   

Patroni Medialni

patroni medialni

Początek strony