Art-Oliver Simon urodził się w 1966 roku w Hamburgu. W 1993 roku ukończył studia w zakresie kompozycji, fortepianu i dyrygowania. W tym samym roku otrzymał nagrodę kompozytorską miasta Berlina, a w 1994 roku – nagrodę im. Borisa Blachera. W 2007 roku otrzymał stypendia Herrenhaus Edenkoben oraz Fundacji kunstraum sylt:quelle. W latach 1993-95 uczestniczył w dorocznych kursach kompozycji w IRCAM. Od 1998 roku mieszka w Berlinie. Organizuje koncerty, działa jako pianista i członek zespołów kameralnych. Od 2010 roku pracuje w Simon-Verlag für Bibliothekswissen. Wiele jego utworów było wykonywanych podczas międzynarodowych festiwali, np. w Forsbach (rendez-vous musique nouvelle 2002), Usedom (Musikfestival 2004), Stuttgarcie (2010), Berlinie (Herbstmusik 2005, 2006), St. Petersburgu (Soundways 2009), Szczecinie, (Westival 2009), Bremie (Audience Studio 2012). Nagrał własne kompozycje oraz improwizacje dla dzieci na płyty CD. W roku 2011 założył duet fortepianowo-kontrabasowy specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. W roku 2013 zespół poszerzył się o flecistę. W tym składzie uczestniczył w Klangcafe podczas Targów Lipskich, OaarWurm Festival, a także koncertował we Włoszech i w Austrii. W bieżącym roku grupa zainicjowała we współpracy z Berlin Music Museum kursy dla dzieci i młodzieży Zeitgenössische Musik hautnah. Art-Oliver Simon był redaktorem wydawnictw Simon-Verlag für Bibliothekswissen. W bieżącym roku jego utwór orkiestrowy Nacht im Kubane był wykonany w Grafenegg (Austria). Wkrótce artysta wystąpi w Wiedniu z grupami Wien Modern Ensamble oraz Max Brand Ensamble.

*

Parabels (Przypowieści) na kwartet smyczkowy (2017) to studium na temat pewnego rodzaju staromodnego konceptu melodii. Na początku utworu pojawiają się urywki prostych melodii. Melodie te osiągają coraz większe rozmiary i stopniowo splatają się ze sobą. Zasadą kształtowania faktury staje się polifonia. W punkcie kulminacyjnym utworu zaawansowane współdziałanie elementu komplikacji i prostoty zmienia się w rodzaj wymiany między partiami czterech instrumentów, prowadzącej do wykształcenia się pionów akordowych. Słuchający odbiera ów proces jako zagęszczanie rytmu i ujednolicanie brzmienia, które zamiera pod koniec utworu, rozpływając się w glissandach i flażoletach.Parabels (Przypowieści) na kwartet smyczkowy (2017) to studium na temat pewnego rodzaju staromodnego konceptu melodii. Na początku utworu pojawiają się urywki prostych melodii. Melodie te osiągają coraz większe rozmiary i stopniowo splatają się ze sobą. Zasadą kształtowania faktury staje się polifonia. W punkcie kulminacyjnym utworu zaawansowane współdziałanie elementu komplikacji i prostoty zmienia się w rodzaj wymiany między partiami czterech instrumentów, prowadzącej do wykształcenia się pionów akordowych. Słuchający odbiera ów proces jako zagęszczanie rytmu i ujednolicanie brzmienia, które zamiera pod koniec utworu, rozpływając się w glissandach i flażoletach.

Art-Oliver Simon

Organizator

fundacja sinfonietta pomerania 220x80

Partnerzy

partnerzy

Mecenasi

mecenasi   

Patroni Medialni

patroni medialni

Początek strony