Żaneta Rydzewska, urodzona w 1991 roku kompozytorka i klarnecistka, jest absolwentką studiów licencjackich w klasie kompozycji Stanisława Moryty w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie kontynuuje edukację pod kierunkiem Aleksandra Kościowa w tejże uczelni oraz w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie kompozycji Brigitty Muntendorf. Ukończyła także studia w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie klarnetu Wojciecha Mrozka. Konsultowała swoje kompozycje z m.in. Simonem Steenem-Andersenem, Enno Poppe, Alexandrem Schubertem, Mathiasem Spahlingerem, Marko Nikodijevicem. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez takich wykonawców jak Charles Neidich, Patrick Messin, Karel Dohnal, Gabor Varga, Igor Františák. Jest przewodniczącą Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich w kadencji 2016-18, stypendystką Fundacji Porozumienie Bez Barier J. i A. Kwaśniewskich, Fundacji Pro Bono, Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Jej utwory były wykonywane na międzynarodowych festiwalach, m.in. Wittener Tage für neue Kammermusik 2018, ON-Cologne, Tampere Biennale 2018, High Noon Musik 2000+ w Konstancji, Cluster w Lucce, AvantGaten Liedberg 2018, Warszawska Jesień, na wielu koncertach w Polsce, a także w Austrii, Szwajcarii, Niemczech, Holandii, Estonii, Finlandii, Włoszech.
Współpracowała m.in. z IEMA Ensemble, Trio Catch, Decoder Ensemble, Ensemble Garage, AKOM Ensemble, Molot Ensemble, Kwartludium, Delirium Ensemble, a także z wybitnym czeskim klarnecistą Karelem Dohnalem, dla którego napisała Koncert na klarnet i orkiestrę. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego AKOM Ensemble w Rotterdamie, VII Konkursu Kompozytorskiego im. Z. Mycielskiego w Warszawie, Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „...kiedy myślę Berio...” we Wrocławiu, III Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Kompozytorów im. M. Stachowskiego w Krakowie (wyróżnienie honorowe), II Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Patri Patrie” w Katowicach (wyróżnienie). W roku 2018 uczestniczyła w II edycji programu „Muzyka Naszych Czasów”. W swoich utworach nawiązuje często do współczesnych problemów społecznych i relacji międzyludzkich, wykorzystując przy tym m.in. środki multimedialne (np. live electronics, wideo). Pisuje artykuły o kobietach w muzyce współczesnej do magazynu „Spektrum”.