Sławomir Kaczorowski urodził się w 1956 roku w Łodzi. W 1981 roku ukończył studia kompozytorskie w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego i teorię muzyki w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi. Od 1981 roku jest zatrudniony w łódzkiej uczelni (obecnie: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów). Przez dwa lata pracował w średnim szkolnictwie muzycznym; prowadził również Akademicki Chór Politechniki Łódzkiej.Sławomir Kaczorowski urodził się w 1956 roku w Łodzi. W 1981 roku ukończył studia kompozytorskie w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego i teorię muzyki w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi. Od 1981 roku jest zatrudniony w łódzkiej uczelni (obecnie: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów). Przez dwa lata pracował w średnim szkolnictwie muzycznym; prowadził również Akademicki Chór Politechniki Łódzkiej.Z zespołami chóralnymi dokonał nagrań archiwalnych w Łódzkiej Rozgłośni Polskiego Radia (obecnie: Polskie Radio Łódź).
Poprowadził również wiele koncertów, m.in. w Łodzi, Glasgow i Edynburgu. Jego utwory były wykonywane w kraju i za granicą, m.in. podczas festiwalu „Młoda Muzyka Polska” w Szczecinie (1985, 1986, 1987), „Poznańskiej Wiosny Muzycznej” (1987, 1989, 2015), Gdańskich Spotkań Młodych Kompozytorów (1989), „Legnica Cantat” (1995, 2003), Internationales Jugend-Festspieltreffen Bayreuth (1997), Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego w Szczecinie (1999), Internationaler Akkordeonwettbewerb Klingenthal (1998, 2000, 2001, 2003, 2007, 2010, 2012), International Accordion Competition Poprad (2001, 2003, 2007, 2012), Coupe Mondiale Copenhagen (2002), Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2003, 2004), Śląskich Dni Muzyki Współczesnej w Katowicach (2004), Festiwalu Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu (2006, 2008). Otrzymał następujące nagrody i wyróżnienia: II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Kompozytorów (1982), II nagrodę oraz wyróżnienie na Pianistycznym Konkursie Kompozytorskim w Słupsku (1984), II nagrodę na Konkursie Kompozytorskim podczas Tygodnia Talentów w Tarnowie (1985), III nagrodę na Konkursie Kompozytorskim Zarządu Głównego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr (1987), wyróżnienie na Konkursie Kompozytorskim im. Karola Szymanowskiego ogłoszonym przez ZAiKS (1988). Utwory Kaczorowskiego były wykonywane m.in. przez Dominika Połońskiego i Orkiestrę Kameralną Miasta Tychy AUKSO pod dyrekcją Marka Mosia, Pawła Gusnara, Lutosławski Piano Duo, Małgorzatę Armanowską, Szábolcsa Esztényiego.
Od 1997 roku prowadzi klasę kompozycji, a wśród licznych absolwentów warto odnotować Grzegorza Duchnowskiego oraz Tomasza Szczepanika – laureatów wielu nagród na konkursach kompozytorskich krajowych i zagranicznych. Był prodziekanem Wydziału Kompozycji, Teorii, Wychowania Muzycznego i Rytmiki (1996-1999), a następnie prorektorem ds. artystyczno-dydaktycznych łódzkiej uczelni (1999-2005). Obecnie pełni funkcję kierownika Katedry Kompozycji. Organizuje sesje Musica Moderna – koncerty i wykłady poświęcone nowej muzyce odbywające się dwa razy w roku akademickim. Był jurorem Concours Moderne (2001 Biel, 2002 Wrocław) i Łódzkiego Festiwalu Chóralnego „Cantio Lodziensis” (1999-2017) oraz przewodniczącym jury Międzynarodowego Konkursu Chóralnego im. prof. Józefa Świdra (Cieszyn, 2015-17). Jest członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Związku Kompozytorów Polskich, pełni funkcję Prezesa Łódzkiego Oddziału ZKP. Jest również przewodniczącym Zespołu Sztuki Polskiej Komisji Akredytacyjnej obecnej kadencji.
*
Koncert na saksofon i orkiestrę smyczkową powstał w 2015 roku z inspiracji saksofonisty Pawła Gusnara oraz skrzypka i kameralisty Łukasza Błaszczyka, a jego prawykonanie odbyło się w 2016 roku w Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina; soliście towarzyszyła Orkiestra Primuz. Kompozycja stanowi kontynuację moich doświadczeń związanych z Koncertem na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową, który powstał w 2014 roku. Obydwa utwory są kompozycjami jednoczęściowymi, składającymi się z szeregu kontrastujących odcinków realizowanych attacca, a kolorystyka jest w nich elementem kluczowym. Kolejna charakterystyczna cecha polega na wewnętrznym różnicowaniu faktury, m.in. poprzez nierównoczesne zmiany dynamiki współdziałających ze sobą głosów orkiestry smyczkowej.z szeregu kontrastujących odcinków realizowanych attacca, a kolorystyka jest w nich elementem kluczowym. Kolejna charakterystyczna cecha polega na wewnętrznym różnicowaniu faktury, m.in. poprzez nierównoczesne zmiany dynamiki współdziałających ze sobą głosów orkiestry smyczkowej.
Sławomir Kaczorowski